Doğayla yüz göz olmak

Aslında bu başlığı 23 Temmuz sıcaklarında 45 dereceyi bulan hava sıcaklığına karşı bir yazı için atmıştım. Tek satır yazmamışım. Konumuz: tatil, marmaris, oto kiralama, deniz, Türkiye sahillerine birkaç kilometre uzaklıktaki yunan adası…
Tatile gideceğimi söylemiştim.

Araç Kiralama

Salı günü saat 16:00’da arabayı (Peugeot 307) kiralamak için araç kiralama şirketiyle anlaştık. Telefon görüşmemiz sonrası 16:30’da araba hazır dediler. Gittik arabayı almaya araba hala piyasada yok, sanayii de bakımda dediler. Saat 19:30’a kadar bekledik arabayı. 3 arkadaş işyerinden izinleri almışız, dönüşümüz yok. alternatifimiz yok bekledik. Araba geldi, pek gözümüz tutmasada yola koyulduk. tam 68km gittikten sonra bizim arkadaş petrole çekte su alalım dedi. Petrol’a girdik frene bastım direksiyon kitlendi. Direksiyonun hidroliği bozulduğu her halinden belliydi. 1920 Model Mercedes direksiyonu bizimkinin yanında hafif kalırdı. Direksiyon çok çok zor dönüyor. Verilmiş sadakamız varmış ki otobanda giderken bu sorunu yaşamadık. Şirketi aradık başka bir araba getirdiler. Neydi o:

Hyundai Accent Era 1.6 Dizel

Hani araba diye yapmışlar (!) ~3.000 km yol gittik, çoğu zaman inip itesimiz geldi arabayı :17: gazı yemiyor araba, çokta rahat değil. Kasası sağlam değil, süspansiyon diye birşey yok. Savruluyor araba. 200’ü gördüm ama otobanda viraj almaya korkuyorsunuz. Hele ki viyadüklerde.

Hyundai Accent Era 1.6 Dizel – Yakıt Tüketimi

Euro Dizel kullandık, benzin fiyatı 2,95-3,00 arası değişim gösterdi bir haftada. Ben ortalamasını 2,98 alıyorum ve ona göre hesaplıyoruz.

• Toplam 2.800km yol yapıldı.
  • 300 km şehir içi 2.500 km şehirlerarası
  • Hız (şehirlerarasında): 1.000 km si 90-130 arası. 1.500 km si ise 140-180 km hızla gidildi.

Buna göre km başına yaklaşık yakıt tüketimi 0,19 YTL. Tabii benzin fiyatı sürekli değişim gösterdiği için 100km’de kaç litre yaktığını söylemek, araştırmacıların buna göre hareket etmesi gerekir. Hyundai Accent Era 100 km yolu 6,38 litre yakıt ile gidiyor.

Muğla – Marmaris – Denizler

Bilmem sizlerde oluyormu insan başka bir memlekete gittiğinde daha rahat oluyor. Hani derler ya memleket babasının malı sanki diye. Aynen öyle oluyor 🙂

Marmariste Türk bulmak zor, malum tatil mevsiminde turist/yabancı popülasyonu çoğalıyor. Bizden daha rahat onlar, hani zorumada gitmedi değil. Ulan memleket benim sana noluyooor.

Bizde kaşınıyoruz hani biraz, turist gelsin para gelsin. Otoyollarımız bile özeleşiyor. Korkuyorum bizim caddeye gelecek sıra.

Muğla – Dalyan – Tekne Turu

1 Günümüz tekne turunda geçti. Marmaris merkezden yola çıkıp yaklaşık 4 saat sonra dalyana varıyorsunuz, dalyanın en önemli özelliği nesli tükenmekte olan caretta carettaların (1 tenesini bile göremedik) bulunması imiş. Dlayana kadar giderken 200 kişilik gemideydik. Dalyana varınca asıl tekne turu başlıyor. 35 kişilik teknelere biniyorsunuz gezmeye başlıyorsunuz.

Dalyan- Tekne turlarından bir görüntü

İlk olarak 1 saatlik deniz sefası (koy) var. Deniz oldukça tuzlu olmasının yanı sıra bem berrak 🙂 Suyun tabanında akıntı var, akıntı sahile doğru vurduğu için sıkıntı olmuyor. Hatta eğlenceli oluyor:

Koy, tepeden görünüş
İztuzu Plajı - Tepeden görünüş
İztuzu Plajı - Aynısının tıpkısı

Caretta carettalarda bu civardaymış. Dünyanın 2. el değmemiş, doğallığı bozulmamış plajı deniyor. Zamanında bizimkiler buraya otel yapmaya kalkmışlar. Yabancı bilin insanlarından biri (adını unuttum) carette carettaların farkına vararak doğal dengenin bozulmaması için belediyeye başvuru yapmış, bilgiler vermiş ve kabul edilmiş. Şemsiye ve soyunma kabinleri hariç herhangi bir yapı bulunmuyor. Hatta ben gittiğimde şezlong ve şemsiyelerde yoktu. Caretta yumurtalarına zarar gelmesin diye kedi köpekte sokulmuyormuş plaja. Zaten kedinin köpeğin ne işi olur oralarda canım. O kadar Caretta Caretta dedik resmini koymazsak olmaz:

Caretta Carettalar

Çamur Banyosu: Küçük doğal bir havuz, 60-70 cm kadar yüksekliği var. Yoğunluk fazla, batmıyorsunuz. Kötü kokuyor. Saçlarınız dahil her yanınızı çamurluyorsunuz. 15 dakika kadar güneş altında kaldıktan sonra suyun altına girip temizleniyorsunuz. Ardından ~39 derece sıcak suya girip ratlıyoruz. Su 30 derecelerdeydi. Öyle 39’luk bi hava yoktu. Çamur üzerinide kuruduktan sonra vücudunuzu gererek rahatlıyorsunuz. Çamur banyosunun bilemsel anlamda kanıtlanmış bir fidesi yok, daha çok eğleniyorsunuz. Hoş oluyor: çamur adam, çamur kadın, çamur çocuk, çamırım çamırsın çamırız.

X – Gızz ayşeee haneği bırakta yetiş, senin oğlanı çamıra beliyler.
A – Lan yavur dölleri ne istiysiz el gader çocuktan
O – Annnaa annaaa
A – Geldim yavrum, yavrucaazım dayan ciğerim dayan
Çamır banyosu
Çamır banyosu | Şahsıma ait resimler var emme beğenmedim, yayınlamayacağım, Sonra Admin çamura belenmiş derler (:

Çamır banyosuna giderken hemen solumuzdaki dağın tepesinde Kaya Mezarları dikkatimizi çekiyor. Hakiyesi şöyle:

Kralın oğlu ve kızı birbirini seviyor, evlenmek istiyorlar. Kral musade etmeyince bizimkiler evlenip bu adaya geliyorlar. Burada yeni bir şehir kuruyorlar. 3 çocukları oluyor vs… Mezarlara dikkat ederseniz aynı hizada değil. En üstteki kral. Hemen sol köşedeki eşi. Soldaki 3 mezarda çocukları. Birkaç mezar daha var, kral ve ailesi ölünce hizmetçileri ve onları koruyan yakın askerleride öldürülür ailenin yanına gömülürmüş. Espirisi: bu insanlar öldükten sonra yeniden dirileceklerine inanıyormuş, dirildiklerinde de yaşamı boyunca onlara hizmet eden hizmetcileri ve askerleri de yanlarında olsun isterlermiş.

Kaya Mezarları
Kaya Mezarları - Soldan
Kaya Mezarları - Sağdan

Mersin – Antalya Yolu

O kadar da kötü değil canım, oldukça zevkli bir yoldu. Barazi bir keresinde öldürüyordu bizi. Yatarken korna sesiyle irkildim. Gözümü açtığımda sağımızda bir araba ~8 mt karşımızda bir araba, Kelime-i şahadet getirmeye bile vakit yoktu. Zaten uyukluyordum gözümü kapadım açtım ki kurtulmuşuz. Nasıl kurtulduk nasıl oldu bende bilmiyorum.

Mersin – Mut – Göksü Manzaralı Dalyan Ateşin Yeri

Hani reklamın en iyisini müşteri yapar derler ya. Yatıp kalkıp buranın reklamını yapıyorum. Oturduğunuz yerde manzara şu şekilde:

Masaya kahvaltı geliyor, Türk/kaçak çay mevcut. Ekmekler açılıyor, dilerseniz sıkmada var. biz kahvaltı istiyoruz. yumurta 2 çeşit peynir, 2 çeşit zeytin, bal, kaymak, yoğurt. Hepsi köy ürünü ve çok hafif geliyor. Yedikçe yiyorsun. Ayranlarını içmeyi unutmayın. Son 3 senedir gidiyorum. İlk gittiğimde ayran ikram ettiler yahu bunun içinde tanıdık birşey var diyorum ama bi türlü bulamıyorum. Meğersem kekik ve Antep fıstığı varmış. Offf oofff off Mersinde oturuyor olucam 2 haftada bir giderim.

Adres: Mersin silifkeye giriyorsunuz, Mersin-Karaman yolundan devam ediyorsunuz. Silifkeden ~35 km gidince Ortaören köyü tabelasını görürsünüz. Ortaören köyünün bitişinde Dalyan Ateşin yeri sizi bekliyor olacak.

Bedir‘e selamını söyleyin, Antepli derseniz bilir. Yoook ben manyakmıyım o kadar yol gidicem heryerde peynir ekmek bulurum derseniz sizin bileceğiniz iş, Biz Antepliyik!

Datça ve yunan adası
Yahu sahildeyiz, hemen karşınızda adaları görüyorsunuz. Bunlar yunan adası demesinler mi? Kudurdum, dellendim. Üstelik oralarda yaşayanlarda varmış. Özel izinle datçaya gelip alışveriş yaparlarmış. Bunların ne işi var burada? Al sana stratejik nokta. :12:

Haritayı Görüntüle

Antalya – Alanya Kalesi

Bizimkiler (kalenin içinde):

Kaleden deniz ve kara görünüşü:

Kale girişi:

Dönüş güzergahımızda Alanyada biraz oyalandık. Kaleye çıkalım dedik, kale oldukça yüksek. Arabayla 15 dakikada çıktık. Ne çetin savaşlar olmuştur kim bilir.

Şalvarlı teyzelerimiz hediyelik eşya satıyor, hani birşeyler alayım dedim. Ben bakınırken gavurun biri geldi. teyzem şakır şakır ingilizce konuşuyor, utandım yahu. Para üstüde 1 avro aldım iyimi.

Not: Çektiğim resimler Nokia 3230 ile çekildi, Dijital fotoğraf makinamızın 2 kez azizliğine uğradık. Önce pili bitti, ertesi günde hafızası doldu. Henüz fotolara ulaşamadık, ulaşınca yer yer güzellikleri paylaşacağım.
4 günde yazılan bu yazı Onbeş milyon kez güncellenmiştir.